23 april 2007

beschrijving van een foto

Beschrijf een foto van jezelf.
Oke. Ik zie puin op de voorgrond. Grijs puin. Grote stukken. Waarschijlijk van een huis of van een weg. In dat geval is het beton. Ik zie een berg wit zand. Wit zand gebruik je in de bouw weet ik, of als je opnieuw gaat betegelen.Wit zand kom je ook tegen in de woestijn of in droog gebied. Op de achtergrond flatgebouwen, of in iedergeval grote grijze gebouwen. Beton. Ik vraag me af of ik in Nederland ben of in een ander land. Van de heuvel met wint zand loopt/ rent een jongetje naar beneden gekleed in een spijkerbroek, witte schoenen, zwarte trui met grijze bodywarmer. De lucht is blauw, grijsblauw en bewolkt. Ietsje links van het midden zie in een lantaarnpaal. Door al de tinten grijs en blauw in de hele foto springt de zwarte trui en het zwarte haar van het jongetje eruit. Het jongetje is klein ten opzichte van zijn omgeving. Omdat hij rent vraag ik me af of hij vlucht, of gewoon niet kan stoppen omdat hij langs een steile helling naar beneden rent.

De kleuren in de foto zijn beige-grijs, grijsblauw en zwart. Het licht, van de zon, komt van rechts.
De jongen heeft ongeveer hetzelfde formaat op de foto als de brokstukken puin op de voorgrond. Hij stort zowat de brokstukken in. Er lopen verschillende schuine lijnen door de foto. De brokstukken maken een schuine lijn en het jongetje loopt parrallel aan die lijn. De gebouwen in de achtergrond lopen trapsgewijs op.

Geen opmerkingen: