19 september 2007

Madagascar

Voor Maatschappijleer heb ik eens een werkstuk geschreven over een zelfvoorzienende boerderij op Madagascar. Ik wist precies welke planten en dieren in Madagascar konden groeien, welke beesten er leefde, Ik wist precies hoe ik zo'n zelfvoorzienende boerderij kon indelen, hoeveel mensen en kinderen er konden leven. Ik had zelfs een, welliswaar mager, reglement opgezet, omdat ik wel inzag dat zo'n project niet alleen op goodwill kon draaien. Het was een enorm pakket inclusief plattegronden.
Waarom Madagascar?

Geen idee. Lekker ver weg. Het heeft niets met de hedendaagse westerse cultuur te maken. Lekker groen om me heen en een eiland spreekt ook wel tot de verbeelding. Je hebt er geen last van het vaste land.
Mijn Maatschappijleerdocent kon er eigenlijk niets mee, hoe compleet het ook was. Hij gaf me een 7 voor de moeite en de originaliteit.
Dan lees ik de uitspraken van Paul Kubelka en vraag me af of ik toch niet in wouden van Madagascar of in de bergen van Duitsland moet gaan wonen.

Geen opmerkingen: